Proiecte
Școala din valiză
“Școala din valiză” este un program de educație digitală în mediul rural care este desfășurat de Fundația Vodafone România și Word Vision România, cu sprijinul Vodafone România și IMB România #ȘcoalaDinValiză #FundațiaVodafoneRomânia #WordVisionRomânia #IBM
Participare la Proiectul derulat de Asociația Bronx People „În Stare de Bine”
“#CuloareInMiscare” aduce sportul în mijlocul comunității și oferă tuturor copiilor șansa de a învăța, în primul rând, să se joace, să capete încredere în ei, ce e prietenia, libertatea de a fi ei înșiși, corectitudinea și fairplay-ul!
Proiect derulat de Asociația Bronx People și finanțat prin programul „În Stare de Bine”, susținut de Kaufland România și implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile”
Proiect de mobilitate Erasmus, actiunea cheie 1, educatie scolara “Calitate si inovatie pentru o scoala moderna din mediul rural”
Proiectul s-a desfasurat in perioada 1.09.2017 – 31.08.2018 si a constat in participarea unui numar de 4 cadre didactice la cursuri de formare strainatate, precum si diseminarea, prezentarea si aplicarea competentelor dobandite in perioada de implementare a proiectului.
1.Cursul “Structured Educational Visit to Schools/Institutes & Training Seminar in FINLAND”, 08.10-14.10.2017, Helsinki, Finlanda, care combina în mod eficient vizite structurate la scoli pedagogice /institute, cu ateliere și seminarii si avand ca obiectiv observarea si experimentarea abordarilor inovatoare si de colaborare în invatare.
2.Cursul “Web solution for the classroom”, 23.10.2017-28.10.2017,Florenta, Italia, la care participanții vor învata modul în care TIC pot fi utilizat în clasa si in scoala, modul în care experienta de invatare poate fi amplificata prin intermediul unor instrumente digitale si media si modul în care actul de predare poate fi dezvoltat printr-un sistem de management al invatarii.
Este nevoie sa dezvoltam o politica educationala prin care sa remediem unele aspecte si imbunatatim altele la nivel institutional pentru calitatea si inovatia actului educational, pentru a face fata provocării multiculturalismului si de a imbunatati rezultatele elevilor nostri la examenele de Evaluare Nationala la clasa a VIII-a si testele PISA, in concordanta cu competențele la nivel european si mondial pentru elevi.
Obiectivul general al proiectului este de a imbunatati calitatea actului educational, sa dezvoltam si sa exploram in salile de clasa provocările tranziției adica sa aducem schimbari de mentalitate si practica in procesul instructiv-educativ din institutia noastra.
In functie de nevoile institutiei noastre de dezvoltare profesionala si institutionala, echipa de proiect a elaborat o strategie care consta in trei segmente importante pentru scoala noastra ce necesita sprijin in dezvoltare: in domeniul noilor tehnologii si a competentelor digitale, management si modernizarea procesului instructiv educativ.
Programul “Edu Networks”
Prin care beneficiem de acces la resurse, instruire, consultanță, mentorat, facilitatori profesioniști și instrumente de lucru noi și moderne, precum și organizarea unor sesiuni de lucru cu comunitatea locală.
Avem parte de multă autonomie în stabilirea obiectivelor pe care dorim să le adresam în acest proiect și a resurselor pe care dorim să le accesam. Scoala are acces la până la 25 zile de formare/ facilitare sau coaching pe an dedicate părinților, profesorilor, directorilor și comunității locale.
Programul dureaza 4 ani, pentru a putea realiza transformări organizaționale sistemice și de durata. Lucrul efectiv în colaborare cu școlile a inceput în luna septembrie 2019 și se va finaliza în august 2023.
Organizații, experți și manageri din business lucrează pentru prima dată împreună, în aceleași școli. Modelul folosește metodologia intervențiilor integrate pentru a amplifica exponențial rezultatele și a cataliza transformări în rezulatele educaționale ale școlilor.
Proiectul “Citește-mi 100 de povești”
Alaturi de asociația OvidiuRo, încercăm să familiarizam fiecare copil din grădiniță cu conceptul de carte și dorim sa sporim interesul acestora față de povești, citite de alți copii/adulți sau interpretate de ei înșiși cu ajutorul imaginilor.
Proiectul “Școala din valiză”
Proiectul Școala din valiză, sponsorizat de Fundația Vodafone România, Fundația World Vision România, IBM România și Vodafone România, educația digitală în valiză și e dusa unde este cea mai mare nevoie de ea.
Proiectul sponsorizat de Fundația Noi Orizonturi “Planifică și atrage fonduri!”
Parteneri de proiect: Școala Gimnazială “Ionel Teodoreanu” Iași, Școala Gimnazială Nr.1 Ardeoani și Școala Gimnazială Aurelian Stanciu din jud. Suceava.
- SCOPUL PROIECTULUI:
- Transferul de experiență în/între cele trei școli partenere în ceea ce privește atragerea de resurse financiare necesare dezvoltării unui proces instructiv-educativ de calitate, identificarea de noi surse de finanțare și dezvoltarea parteneriatelor comunitare.
- OBIECTIVE:
- Întărirea colaborării dintre școlile comunitare prin parteneriate, cu schimb de bune practici și găsirea de oportunități în interesul fiecăreia;
- O mai bună interacțiune între școli comunitare, față în față, cu exploatarea de oportunități multiple de învățare relevantă;
- Rezolvarea unor nevoi/probleme ale școlilor partenere prin atragerea de finanțări extrabugetare;
- Participarea celor trei școli partenere la activități, programe și proiecte locale, regionale, naționale și internaționale inițiate în afara școlii cu atragere de resurse financiare;
- Inițierea/Dezvoltarea parteneriatelor educaționale cu alte școli din comunitate.
Proiectul “Tineri pentru România” 2019
- Descrierea proiectului pe zile:
- Ziua 1: O zi romaneasca, cantece si dansuri traditionale si moderne, obiceiuri si traditii locale, cu implicarea tinerilor belgieni(cunoasterea culturii, tradiţiilor şi ospitalitatii romanesti) – in curtea scolii sau sala de festivitati Invatam sa gatim mancaruri din bucataria traditionala romaneasca si din bucataria belgiana(gogosi, clatite, sarmale, bors,etc.)-asemanari si deosebiri
- Ziua 2: Sa invatam unii de la altii, o zi belgiana, cantece, animatie, prezentari-in engleza si franceza, joc si voie buna
- Ziua 3: 1.Concurs de arta fotografica cu imagini din comuna Ardeoani
- 3: 2.Sa invatam diferite cantece si jocuri internationale
- 3:3. Jocuri si concursuri pe terenul de sport(exemplu sa alergam cu sacul, sotronul, competitii sportive de fotbal, handbal sau baschet, etc.)
- Ziua 4: Sa lucram in atelierul de creatie al scolii-obiecte hand made traditionale si moderne
- Ziua 5: Sa pictam aleea scolii si treptele de la intrare elevi, dupa anumite sabloane
- Ziua 6: Sa ajutam la amenajarea parcului scolii(vopsire si montare de banci, cauciucuri si alte instrumente de joaca pentru copii, mese, buturugi, cauciucuri cu flori, plantare de flori)
- Ziua 7: Sa ajutam la amenajarea parcului scolii(vopsire si montare de banci, cauciucuri si alte instrumente de joaca pentru copii, mese, buturugi, cauciucuri cu flori, plantare de flori)
- Ziua 8: Excursie la Cheile Bicazului si Lacul Rosu
- Ziua 9: Masa rotunda: feedback-ul participantilor in legatura cu activitatile realizate, realizarea a 4 pagini in CARTEA SCOLII, definitivarea numarului special din Revista scolii, cu materiale si articole, imagini, din fiecare zi de activitate Organizarea unei petreceri de bun ramas
- Ziua 10: Definitivarea numarului special din Revista scolii, cu materiale si articole, imagini, din fiecare zi de activitate; articol in cotidianul „Desteptarea” de Bacau Plecarea spre Belgia a grupului de tineri belgieni
- En français:
- 1er jour : Un jour roumain – Chants et danses traditionnels et modernes, coutumes et traditions locales avec votre implication; apprendre la cuisine traditionnelle roumaine et la cuisine belge, similitudes et différences.
- 2eme jour : Nous apprenons des uns et des autres—un jour belge, chansons, animation, présentation en anglais et en français—jeux
- 3eme jour : Concours d’art photographique avec des photos de la commune d’Ardeoani, nous apprenons différentes chansons et jeux internationaux, jeux et concours sur le terrain de sport (handball, basket, foot…)
- 4eme jour : Nous travaillons dans un atelier de création d’objets traditionnels et moderne fait main
- 5eme jour : Peindre les allées de l’école et les escaliers de l’entrée des élèves avec des motifs
- 6eme jour : Nous aidons à l’aménagement du parc de l’école, monter et peindre des bancs, des instruments de jeux pour les enfants, des tables, des pneus (vieux pneus de voiture) avec des fleurs, plantation de fleurs.
- 7eme jour : Nous aidons à l’aménagement du parc de l’école, monter et peindre des bancs, des instruments de jeux pour les enfants, des tables, des pneus (vieux pneus de voiture) avec des fleurs, plantation de fleurs.
- 8eme jour : Excursions – Les Gorges de Bicaz, Le Lac Rouge
- 9eme jour : Table ronde—feedback des participants sur les activités réalisées. Réalisation de 4 pages du journal de l’école sur les activités (articles, images, etc). Organisation d’une fête de départ.
- 10eme jour :Table ronde—feedback des participants sur les activités réalisées. Publication d’un article dans le quotidien Desteptarea. Départ.
Proiectul educațional “O europă unită !”
Ziua europeană a limbilor stăine -European day of languages – Journe Europeene des langues
Motto- ul Uniunii Europene: „Unitate in diversitate”
Fiecare limba noua este asemenea unei ferestre deschise” de Frank Harris
“Limba este un labirint. Vii dintr-o directie si ajungi intr-un loc familiar, apoi vii din alta directie si ajungi in acelasi loc, dar acesta nu iti mai este familiar” de Ludwig Wittgenstein
SCOPUL PROIECTULUI : conștientizarea importanței invatarii limbilor straine
- OBIECTIVELE PROIECTULUI:
- descoperirea semnificatiei zilei de 26 septembrie (Ziua Europeana a Limbilor);
- stimularea creativitatii si a spiritului critic;
- cresterea interesului elevilor pentru studierea limbilor straine;
- incurajarea plurilingvismului si a multiculturalitatii;
- identificarea avantajelor cunoasterii limbilor straine;
- identificarea unor materiale auxiliare utile in studierea limbilor straine
Proiectul “Let’s Get Green! “
Proiectul Scolii Gimnaziale Nr 1 Ardeoani – Cursa pentru un viitor verde incepe acum
Proiectul “Asta-i școala care-mi place”, la Ardeoani
Luni, 22 mai 2017, la Biserica „Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena” din satul Iliești, comuna Ardeoani, a avut loc lansarea proiectului „Asta-i școala care-mi place” din cadrul proiectului „Școli conectate la comunitate”, sponsorizat de Fundația Noi Orizonturi, proiect în care Școala Gimnazială Nr 1 Ardeoani a fost selectată printre cele 30 de școli din țară, urmând să se dezvolte ca școală comunitară, în care copiii să-și poată realiza pe deplin potenţialul, prin mai buna conectare a școlii la comunitatea pe care o deservește.
- Scopul proiectului:
- Deschiderea Școlii Gimnaziale Nr 1 Ardeoani către comunitate, adică modernizarea modului de lucru și a proceselor de consultare și decizionale, a metodelor de învățare și a oportunităților de dezvoltare pentru elevi și alți membri ai comunității.
- Obiectivele proiectului:
- Întărirea relațiilor dintre școală și comunitate printr-o comunicare deschisă și cooperare în soluționarea problemelor copiilor;
- 2.Îmbunătățirea percepției despre școală a elevilor, familiilor elevilor și altor membri ai comunității, apropierea lor de atingerea scopurilor comune de educare și formare pentru viață a tinerilor;
- Diversificarea activităților găzduite de școală, educarea membrilor comunității în spiritul voluntariatului și crearea de oportunități de petrecere a timpului liber prin conectare la comunitate și învățare experiențială, transfer între generații;
- Formarea, instruirea și sprijinul voluntarilor din rândul elevilor, părinților și membrilor comunității și a partenerilor pentru participarea la activități comune de voluntariat;
- Incheierea de parteneriate cu instituții și organizații pentru o bună circulație a informației, atragerea și împărțirea resurselor.
- Împreuna cu reprezentanții partenerilor de proiect:
- Școala Gimnazială “Liviu Rebreanu” Comăneşti cu sediul în Comănești, strada Sperantei, nr 11, reprezentată de prof Laic Robert Constantin,, având funcția de director, în calitate de PARTENER 2;
- Inspectoratul Școlar Județean Bacău, cu sediul în Bacău, reprezentat de prof. Florin Lazăr, în calitate de inspector școlar general, în calitate de PARTENER 3;
- C.J.R.A.E. Bacău, cu sediul în Bacău, reprezentat de director Scorțanu Alexandrina,avînd funcția de director, în calitate de PARTENER 4;
- Biserica Ortodoxă „Constantin și Elena” Iliești, cu sediul în sat Iliești, comuna Ardeoani reprezentată de preotul paroh Pădureanu Nicolae Dan, în calitate de PARTENER 5;
- Primăria comunei Ardeoani, cu sediul în comuna Ardeoani, reprezentată de primar, domnul Victor Diaconu, în calitate de PARTENER 6;
- PROTOIERIA MOINEȘTI, cu sediul în strada Vasile Alecsandri nr. 56, Municipiul Moineşti, reprezentată de preot dr. Costel Mareş, în calitate de PARTENER 7;
- Biserica ortodoxă din Solonț, cu sediul în comuna Solonț, reprezentată de preotul paroh MATEI VICTOR, în calitate de PARTENER 8;
- S.C. Palașanu S.R.L., cu sediul în Moinești, reprezentată de director Mirel Palașanu, în calitate de PARTENER 9, cadrele didactice ale școlii, parinți și voluntari, elevii școlii au pictat icoane pe sticlă, pe pietre luate din râul Tazlăul Sărat și icoane cu diferite seminte colorate. Lucrările realizate de elevi vor fi expuse la biserică și pe holul principal al școlii iar cele mai bine realizate trei lucrări vor fi trimise la Concursul „Cuvânt şi culoare din suflet de copil” 2017 al Protopopiatului Moinești.